3M använder cookies på denna webbplats. Denna webbplats och av 3M utvalda tjänsteleverantörer placerar cookies som innehåller textfiler på din dator i syfte att identifiera din dator samt:

  • göra din upplevelse av 3M-webbplatser mer personlig
  • visa reklam som är skräddarsydd efter dina intressen
  • samla in anonyma statistiska uppgifter för att förbättra webbplatsens funktionalitet och prestanda.

Läs mer om fördelarna med att godkänna dessa cookies

Du kan när som helst ändra inställningarna för cookies genom att klicka på Inställningar för cookies.

Det kan hända att du inte kan välja att avstå från vissa funktioner på grund av webbläsarinställningarna för cookies. Om du vill avstå från vissa funktioner med hjälp av det här verktyget måste du tillåta cookies från tredje part i dina webbläsarinställningar.

Genom att klicka på Godkänn och fortsätt intygar du att du har förstått och samtycker till inställningarna för cookies som visas till vänster.

Godkänn och fortsätt

Gå till huvudmenyn Gå till sidnavigeringen Gå till huvudinnehåll All 3M.com Site Map

Reklamation och garanti

Reklamation
Vill du reklamera din 3M-produkt, vänligen kontakta din återförsäljare.
Är du distributör eller återförsäljare, vänligen kontakta oss på 3M kundservice så hjälper vi er: kundservice@mmm.com alt +46 370 65 65 65.

Garanti
För vissa produkter inom kommunikationslösningar, svetsskydd och fläktmatade andningsskydd erbjuder 3M garanti. 3M vill med garantin ge köparen förmånligare villkor än vad som framgår av lagstiftningen. Detta innebär bland annat att fel som uppkommer inom respektive garantiperiod åtgärdas av 3M, oavsett om felet fanns vid inköpstillfället (vilket lagstiftningen förutsätter) eller uppkom senare, och oavsett när felet reklameras under garantiperioden.

Garantin gäller material-, konstruktions- och produktionsfel, men omfattar inte fel som beror på normalt slitage, felanvändning, vårdslöshet eller om produkten har reparerats eller servats på serviceställe som inte är auktoriserat av 3M. Eventuella fel repareras kostnadsfritt eller ersätts med likvärdig produkt. 

Garanti - 3M Peltor kommunikationslösningar

  • Vi ger ett års garanti från inköpsdatum på 3M Peltor hörselskydd och kommunikationslösningar

Hur gör man för att utnyttja garantin?

  • Produkten ska lämnas av köparen till återförsäljaren tillsammans med giltigt inköpsbevis
  • Tillsammans med köparen måste återförsäljaren göra en enkel felsökning
  • Om man efter felsökning kan konstatera att fel föreligger ska återförsäljaren och köparen fylla i en reklamationsblankett med felbeskrivning
  • Återförsäljaren skickar sedan produkten tillsammans med reklamationsblankett till 3M Peltor Serviceavdelning

Reklamationsblankett - Peltors hörselskydd med inbyggd elektronik, ej WS produkter (PDF)
Reklamationsblankett - Peltor WS3/WS4, (WS Tactical, WS Pro Tac och WS Alert) (PDF)
Reklamationsblankett - Peltor WS5, (WS Workstyle, WS SportTac och WS Lite-Com) (PDF)

Postpaket skickas till:
3M / Peltor Serviceavdelningen
BOX 2341
Malmstensgatan 19
331 02 VÄRNAMO

Företagspaket skickas till:
3M / Peltor Serviceavdelningen Ingelundsvägen 21
331 40 VÄRNAMO

Garanti - 3M Speedglas automatiska svetsglas och 3M Adflo fläktenhet

  • Vi ger två års garanti från inköpsdatum på 3M Speedglas automatiska svetsglas (ADF)
  • Vi ger ett års garanti från inköpsdatum på 3M Adflo fläktenheter

Hur gör man för att utnyttja garantin?

  • Produkten ska lämnas av köparen till återförsäljaren tillsammans med giltigt inköpsbevis
  • Tillsammans med köparen måste återförsäljaren göra en enkel felsökning
  • Om man efter felsökning kan konstatera att fel föreligger ska återförsäljaren och köparen fylla i en reklamationsblankett med felbeskrivning
  • Återförsäljaren skickar sedan produkten tillsammans med reklamationsblanketten till 3M Service center i Gagnef

Reklamationsblankett Speedglas och Adflo (PDF)

Försändelsen skickas till:
3M Svenska AB
Att: Reklamationsavdelningen
Ernst Hedlunds väg 35
780 41 GAGNEF

Garanti - 3M TR-300/600 och Jupiter fläktenheter

  • Vi ger ett års garanti från inköpsdatum på 3M TR-300/600 samt Jupiter fläktenheter

Hur gör man för att utnyttja garantin?

  • Produkten ska lämnas av köparen till återförsäljaren tillsammans med giltigt inköpsbevis
  • Tillsammans med köparen måste återförsäljaren göra en enkel felsökning
  • Om man efter felsökning kan konstatera att fel föreligger ska återförsäljaren och köparen fylla i en reklamationsblankett med felbeskrivning
  • Återförsäljaren skickar sedan produkten tillsammans med reklamationsblanketten till 3M Service center i Gagnef

Reklamationsblankett 3M TR-300/600 och Jupiter fläktenheter (PDF)

Försändelsen skickas till:
3M Svenska AB
Att: Reklamationsavdelningen
Ernst Hedlunds väg 35
780 41 GAGNEF

 

Vill du prenumerera på vårt nyhetsbrev?

Sortimentsöversikt

WorldSkills Sweden