Svensk i toppen för amerikanska 3M

Svensken Inge G. Thulin, 58, har utsetts till vd och koncernchef för amerikanska 3M. Inge Thulin som är född i Malmö, började på 3M 1979 och har sedan dess arbetat sig upp i bolaget.

Inge G. Thulin tillträder posten som VD och koncernchef för 3M den 24 februari 2012, han efterträder George W. Buckley som går i pension 1 juni 2012.

Sedan maj 2011 har Inge G. Thulin varit COO med ansvar för 3M: s sex affärsområden och internationella verksamhet. Dessförinnan ansvarade han för den internationella verksamheten, vilken under hans ledning växte till nästan 20 miljarder USD och i dag står för två tredjedelar av 3M: s försäljning. Thulin har även haft ett flertal ledande positioner i Asien, Europa och Mellanöstern.
3M:s styrelse har också för avsikt att välja Inge G Thulin till styrelseordförande för 3M den 8 maj. Se även uttalanden från 3M:s styrelse i bifogat pressmeddelande nedan.

__________________________________________________________________________________________________

Inge G. Thulin Elected 3M President and CEO; Succeeds Sir George W. Buckley (February 8, 2012)

ST. PAUL, Minn.--(BUSINESS WIRE)--3M (NYSE: MMM) announced today that Inge G. Thulin is elected president and CEO, effective Feb. 24. He succeeds Sir George W. Buckley, chairman, president and CEO, who will retire on June 1.

“He achieved tremendous results for the company and navigated 3M successfully through one of the toughest economic times in recent history.” Thulin immediately becomes a member of 3M’s Board of Directors and Buckley remains chairman of the board until the Annual Meeting of Stockholders on May 8, at which time the board intends to elect Thulin to the position of chairman.

Speaking for the 3M Board, Vance D. Coffman, lead director said, "Inge is a proven leader with a terrific blend of strategic, business and analytical skills, and an excellent record of delivering both sales growth and operational efficiency in a wide range of global businesses. His strengths will serve 3M well and ensure that the company remains on a strong growth track driven by innovation for many years to come."

Thulin, 58, has served as chief operating officer since May 2011, with responsibility for 3M’s six business segments and International Operations. Prior to that, he was executive vice president of International Operations. Under his leadership, international sales grew to nearly $20 billion and today represent two-thirds of 3M’s sales. Thulin also has held numerous leadership positions in Asia Pacific, Europe and Middle East and across multiple businesses.

Thulin holds degrees in Marketing and Economics from Gothenburg University. He currently serves on the Board of Directors of The Toro Company.

Buckley was appointed 3M’s chairman, president and CEO in Dec. 2005. He led the company’s successful effort to reinvigorate growth and innovation, which culminated in an all-time high $30 billion in sales in 2011, with new product sales now comprising nearly one-third of total sales.

"We thank George for his exemplary leadership over the last six years," said Coffman. "He achieved tremendous results for the company and navigated 3M successfully through one of the toughest economic times in recent history."

Bildalbum: 3M Inge Thulin
CV: 3M Inge Thulin's CV