Dalahäst svenskt bidrag i Post-it® tävling

En dalahäst med uppmaning ”kurb-it” var Sveriges bidrag i en nordisk Post-it tävling som genomfördes nyligen. Det var elever från reklamskolan Berghs School of Communication i Stockholm som representerade Sverige och skapade den gigantiska Post-it tavlan på 3x6 meter med hjälp av 3 100 Post-it lappar.

Tävlingen vanns av det norska laget från Westerdals School of Communication i Oslo, som fick 2000 Euro, ca 18 500 svenska kronor. Övriga nordiska länder representerades av Helsinki Metropolia University of Applied Sciences i Finland och Mediehøjskolen i Köpenhamn i Danmark

Samtliga bidrag finns på www.post-itgallery.com och den som vill kan själv ladda upp sina egna post-it-verk och tävla med dem ända fram till slutet av juni.

En film med det svenska bidragets framväxt finns här.

Stefanie Hansson, 070-435 86 58, elev vid Berghs of Communication (tävlingsdeltagare) och
Daniel Ahlgren, 070-496 53 37, elev vid Berghs of Communication (tävlingsdeltagare) eller
Peter Frick, produktchef, 3M Svenska AB, 070-625 61 54

Bilder: Sveriges bidrag med dalahäst i Post-it tävling.jpg